Vroegsignalering

Vroegsignalering betekent dat we zo snel mogelijk willen helpen bij betaalproblemen. Sinds 1 januari 2021 zijn vaste lasten partners wettelijk verplicht om achterstanden bij de gemeente te melden. Elke maand geven ze deze informatie door. Vastenlastenpartners zijn verhuurders, zorgverzekeraars, energieleveranciers, waterleveranciers en vier hypotheekverstrekkers.

Dit doen we omdat hoe eerder we weten dat iemand betalingsproblemen heeft, hoe kleiner de achterstand meestal is. Het is dan gemakkelijker op te lossen. Judith Quax en Esther Elscot nemen dan contact op met de inwoners om te kijken of zij hulp kunnen gebruiken.

Bekijk hieronder uitlegvideo over vroegsignalering:

Judith en Esther nemen contact op met inwoners die een gemiste betaling hebben. Als u geen hulp wilt is dat ook geen probleem. We doen niets met uw gegevens en maken geen dossier aan. Onze hulp is echt om te kijken of we misschien ergens bij kunnen helpen. Op deze manier proberen we de stap om hulp te vragen makkelijker te maken.

We nemen via verschillende manieren contact op. Dit kan via een e-mail, een brief, een telefoongesprek, een huisbezoek of via WhatsApp. Bij een huisbezoek bellen we aan. Is er niemand thuis, dan doen we een folder in de bus. Misschien is er nu geen hulp nodig maar later wel. Ook dan kunt u altijd contact opnemen met ons.

Wilt u alvast weten waar wij en onze collega’s bij kunnen helpen? Kijk dan op: Geldzorgen en schulden Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan alsnog contact met ons op. Dan kunnen wij met u kijken welke hulp misschien mogelijk is.

Heeft u een vraag aan Judith of Esther over de vroegsignalering of wilt u hulp? Wij denken graag met u mee.

Judith Quax

Judith Quax

Judith Quax             

Mail naar Judith

What’s App met Judith

Bel met Judith: tel. 088-321 5617

 

 

 

 

 

Esther Elscot

Esther Elscot

Esther Elscot

Mail naar Esther

What’s App met Esther

Bel met Esther: tel. 088-321 5146

 

 

 

 

 

 

Team Schulddienstverlening

Zijn wij er niet en kan uw vraag niet wachten? Neem dan contact op met een van onze collega’s via tel. 088-321 5000 of mail naar team Schulddienstverlening.

Heeft u zes maanden of langer uw zorgpremie niet betaald? Dan meldt uw zorgverzekering u aan bij het CAK. U betaalt dan aan het CAK een hogere zorgpremie, door een boete. Hiermee willen zij ervoor zorgen dat u een oplossing zoekt voor uw achterstand.

Wij hebben een afspraak gemaakt met het CAK. Zij geven aan ons door wie er bij het CAK worden aangemeld. Judith en Esther nemen dan contact met u op om te kijken of wij ergens bij kunnen helpen. De keuze is aan u of u hulp wilt of niet. Met de hulp willen wij proberen ergere problemen te voorkomen.