Campagnes specifieke creatie

Soms is er bij een project of activiteit behoefte aan (een campagne met) met een eigen stijl, omdat het beter past bij de doelgroep of doelstelling of aansluit bij bijvoorbeeld landelijke campagnes. Omdat er wordt afgeweken van de corporate huisstijl, is dit altijd in samenwerking met team Communicatie.

Voorbeelden

Communiceren over duurzaamheid

Hollands Kroon bouwt aan een toekomstbestendige, bloeiende gemeenschap waarin iedereen mee kan groeien. Met onze communicatie willen we een beweging op gang brengen naar een duurzame toekomst. Dat begint met begrijpelijke, zichtbare en haalbare stappen voor iedereen.

Iedere dag een beetje duurzamer

Hoe zorgen we ervoor dat iedereen mee kan doen? Dat doen we door iedere dag een beetje duurzamer te zijn. We laten zien dat steeds meer mensen bijdragen. Kleine acties, iedere dag, door inwoners, ondernemers en organisaties. Zo wordt duurzaamheid een gezamenlijke beweging.

Stijlelementen en kleurgebruik

Voor de communicatie over duurzaamheid staan de kleuren groen en lichtgroen centraal. Verder gebruiken we naast de huisstijl van Hollands Kroon enkele aanvullende stijlelementen.

Kleuren

In communicatiemiddelen voor duurzaamheidsthema’s gebruiken we de kleuren donkergroen en lichtgroen. Groen wordt gecombineerd met wit en of lichtgroen. Lichtgroen is secundair aan donkergroen. De kleuren worden altijd in volvlak toegepast en nooit in een percentage of transparant. Verdere toepassing van de kleuren groen vind je op de pagina Kleur.

Primaire kleur

Secundaire kleur

Slogans

In communicatie uitingen gebruiken we twee slogans:

Iedere dag een beetje duurzamer

Iedere dag een beetje duurzamer

Op voor of achterkant van een communicatiemiddel over een duurzaamsheidsthema.

Iedere dag een beetje duurzamer begint vandaag

Deze slogan kan in de broodtekst gebruikt worden voorafgaand of gevolgd met een concreet haalbaar voorbeeld.

Fotografie

We gebruiken zoveel mogelijk authentieke beelden. Team communicatie bepaalt – samen met de interne opdrachtgever) wanneer er fotografie of stockbeelden ingezet worden (onderstaande voorbeelden zijn stockbeelden).

  • Echt en alledaags: beelden van inwoners, ondernemers en instellingen die bezig zijn met verduurzaming.
  • Positief en uitnodigend: de beelden moeten optimisme uitstralen en laten zien dat verduurzamen haalbaar is.
  • Kleine acties, groot effect: focus op concrete handelingen, zoals iemand die een regenton installeert, samen een geveltuin aanlegt of oude materialen hergebruikt.
  • Licht en natuurlijk: gebruik van daglicht en zachte, warme tinten om een toegankelijke en inspirerende sfeer te creëren.
  • Groen en aards: kleuren die duurzaamheid en verbondenheid met de natuur versterken.

Illustraties

Illustraties moeten dezelfde positieve, toegankelijke en inspirerende uitstraling hebben als de fotografie.

  • Minimalistische vectorstijl: vriendelijk en eenvoudig
  • Herkenbare, alledaagse duurzame acties: zoals vergroening, hergebruik en energiebesparing.
  • Hollands Kroon huisstijlkleuren aangevuld met natuurlijke kleuren zoals groen, blauw en aardetinten.

Marker

Veel inwoners zijn bezig met verduurzamen. Iedereen kan meedoen. En al die stappen samen maken een groot verschil. Kleine en grotere initiatieven van inwoners, ondernemers en instellingen laten we zien op een digitale kaart.