Hollands Kroon logo
Het logo bestaat uit een beeld- en een woordmerk. Het beeldmerk is een abstracte waterlelie. Deze staat symbool voor een plant die groen en water in zich verenigt. Twee associaties die verwijzen naar ons gebied en duurzaamheid. De bloem van de waterlelie krijgt wanneer hij bloeit, de vorm van een kroon. De kleuren overlappen elkaar op transparante wijze waardoor nieuwe kleuren ontstaan, zoals een gemeenschap of een organisatie een mengeling is van activiteiten, culturen, wonen, werken, ondernemen en recreëren.
Het woordmerk heeft een nuchtere typografie. De rode letters staan symbool voor regie en leiderschap. De nadruk ligt op de benaming ‘Hollands Kroon’. Omdat in het verleden een waterschap Hollands Kroon heette, is het belangrijk om via de aanduiding ‘gemeente’ in het logo, voorlopig duidelijk te laten zien dat Hollands Kroon de naam is van de gemeente.
Logo verticaal
Het blauwe kader toont de minimum witruimte rondom het logo. Hierbinnen worden geen andere vormen of teksten geplaatst. Deze vrije ruimte is opgenomen in de digitale logobestanden.
Logo op schild
In veel verschillende communicatiemiddelen gebruiken we een logo op een schild. De onderkant van het schild is gebaseerd op de onderkant van het rechter beneden blad uit het beeldmerk.
Het schild staat op communicatiemiddelen zoals folders, brochures en rapporten. Bij een witte achtergrond werken we met een gekleurde lijn om het schild. Zo is het logo op verschillende ondergronden, zoals kleurvlakken en foto’s, duidelijk zichtbaar.
Het schild met logo staat op een A4 altijd rechts in de bovenhoek. Ook bij andere communicatiemiddelen wordt het schild plus logo in een van de bovenhoeken geplaatst. De grootte van het schild met logo en de positie hiervan uit de bovenhoek schaalt mee met de grootte van het middel. Niet op alle communicatiemiddelen wordt het schild gebruikt, zoals bijvoorbeeld de website(s).
Logo zwart-wit en diapositief
Zwart-wit gebruiken we als het gekleurde logo op een bepaalde achtergrond niet goed uit de verf komt. Meestal bij foto’s.
Doordat we het positief logo bijna altijd op een witte achtergrond of het schild plaatsen, is het diapositief logo in de meeste gevallen niet nodig.
Logo horizontaal
Het blauwe kader toont de minimum witruimte rondom het logo. Hierbinnen worden geen andere vormen of teksten geplaatst. Deze vrije ruimte is opgenomen in de digitale logobestanden.